Roolikartta


Tavoitteet: ryhmäytyminen

Kesto: 10 minuuttia + purku 2 minuuttia/opiskelija

Välineet: Paperia ja kyniä

”Kouluttaja pyytää opiskelijoita miettimään
erilaisia rooleja, joissa he ovat olleet viimeisen kolmen
työviikon aikana. Roolin kanssa on hyvä käyttää
laatusanaa esim. varovainen palautteenantaja.

Kun kaikki roolit on kirjattu ylös, kouluttaja pyytää opiskelijoita
kirjoittamaan oman nimen paperille ja asettamaan roolit
sille etäisyydelle omasta nimestä, kuinka merkittäviksi ne
kokee omassa työssä. Roolit voidaan purkaa pienryhmissä
ja samalla keskustella, mitkä niistä kaipaavat harjoittelua
ja missä opiskelija mukana liikaa."

Lähde: http://www.espoonvapaaehtoisverkosto.fi/mallit/mallitiedostot/Kouluttajan_avuksi.pdf